keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

Olen 10kk ikäinen!

 Tässä iässä minä:


- Osaan koota rengastornin

- Osaan avata ja sulkea kurkistuslelusta luukut

- Osaan vilkuttaa kun sanotaan "hei hei"

- Nostan käden ylös kun sanotaan "moi"

- Nostan ja lasken käsiä sitä mukaan kun sanotaan "ylös" "alas"

- Konttaan todella nopeasti


- Kävelen taaperokärryn kanssa sujuvasti ilman apua

- Tapaan sanoa "äiti", "ei" ja "nam nam"

- Minulla on voimakas oma tahto

- Suutun jos minulta kielletään jotain

- Alan huutamaan jos äiti häviää näkyvistä

- Kärsin eroahdistuksesta :( 

- Sairastelujen jälkeen olen viihtynyt enimmäkseen sylissä

- Katson kohteeseen, kun kysytään "missä on..": kukka, pallo, lamppu, äiti, kissa ja Wiima

- Olen seisonut muutaman kerran ilman tukea

- Opettelen laskeutumaan seisaaltani suoraan kontilleen

- Kävelen puita pitkin sekä taluttaen, mutta en vielä ilman tukea

- 10kk iässä sairastuin korvatulehdukseen

 






















- Syön lähes samaa ruokaa kuin muutkin, ruuastani vain jätetään suola/sokeri pois

- Harjoittelen kovasti syömään itse lusikalla

- Maitotuotteita aloin syömään 9,5kk iässä

- Tissi kelpaa 5-20 kertaa päivässä ;)

- Yöllä syön 3-8 kertaa

- Kellojen siirto ei sotkenut minua. Menen edelleen "vanhan" ajan mukaan nukkumaan, joten nukkumaanmenoaikani on nyt klo 21

- Herään ensimmäisen kerran yleensä 3-4 tunnin päästä ja haluan syödä

- Toisen kerran herään vaihtelevasti 1-3h päästä ja haluan viereen. Loppu yön nukun äidin viekussa

- Olen nukkunut kerran 6h. Heräsin klo 23 syömään ja sen jälkeen nukuin yli aamu viiteen omassa sängyssä heräämättä

- Aamulla herätään 7-8 aikaan

- Käytän vaatteita koossa 74-80

- Käytössä on nyt Liberon 5-koon teippivaipat öisin ja päivisin Pampersin sekä Muumin 5-koon housuvaipat 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti